Melbourne

Allereerst wil ik jullie mijn excuses aanbieden dat dit verhaal zolang op zich heeft laten wachten. Ik kwam er gewoon even niet uit qua hoe ik het wilde schrijven. Ik had even een writer’s block zoals ze dat zo mooi zeggen ;) . Maarrrrr… without further ado, hier is ie dan! Mijn avontuur in Fabulous Melbourne. Enjoy!


Na drie weken weer in Sydney te zijn geweest was het weer even tijd om door te reizen. Dit keer naar Melbourne, met een tussenstop in Canberra om de reis een beetje op te breken.


Canberra kan ik kort over zijn. Het was niet bepaald mijn stad. Vond het er niet echt gezellig. Voor mijn gevoel miste het een beetje aan sfeer. Maar dat zal je al wel snel hebben met een “gemaakte” stad. Gelukkig was ik er vooral voor de musea en het Parliament en heeft dat mij niet teleurgesteld.


Goed. Hoofdstuk Canberra gehad. Nu door naar het veel leukere en gezellige Melbourne!

Weer een nieuwe stad om te mogen ontdekken. Ik vond het aan de ene kant erg jammer dat ik Sydney weer even moest verlaten (voelt toch als thuis inmiddels), maar papa en mama komen ook naar Melbourne. Dat is dan toch wel weel erg leuk. Eenmaal in Melbourne aangekomen was ik al gelijk onder de indruk van deze prachtige stad. Het is wel een stuk rustiger dan Sydney, maar dat is juist wat Melbourne zo leuk maakt. Ik heb zelf het idee dat de mensen hier een stuk minder gestresst zijn dan in Sydney bijvoorbeeld. Melbourne was voor mij gevoel dan ook een makkelijke stad om je thuis te voelen, misschien wel dankzij het feit dat Melbourne rustiger/ minder chaotisch is dan Sydney.

De eerste dagen heb ik in mijn eentje doorgebracht. Geen probleem natuurlijk. Zo kon ik er lekker zelf even op uit en kon ik gaan en staan waar ik wilde. Niet dat dat niet kon toen papa en mama er waren. Maar toen was het toch helaas iedere dag redelijk vroeg opstaan en iets meer plannen van wat we allemaal wilde zien. Dit is iets wat ik niet meer gewend was om te doen. Ik hou zelf helemaal niet van plannen hier in Australië, maar ik heb dan ook wel even lager de tijd dan vier weken om de dingen te zien die ik wil zien. Dacht eigenlijk dat ik na het verschrikkelijke farm work wel klaar zou zijn met het vroege opstaan. Maar goed het was niet heel erg natuurlijk als dat betekend dat je leuke dingen kan gaan doen met papa en mama.

We hebben dan ook veel dingen gedaan en gezien. Zo zijn we onder andere naar de Victoria State Library geweest en hebben we The Great Ocean Road tour gedaan. Wie trouwens denkt dat een Library alleen maar saai is nodig ik van harte uit om hier maar eens even een kijkje (of twee, drie, vier of meer) te nemen. Kom je er dan wel even achter dat de Victoria State Library eigenlijk niks anders dan imposant is.

Bij de Twelve Apostles heb ik voor het eerst in een helikopter gezeten met een prachtig uitzicht over de Twelve Apostles (waar er helemaal geen twaalf van zijn of ooit zijn geweest, maar dat even terzijde) als gevolg. Dit was voor mij dan ook een van de hoogte punten van het weekje Melbourne. Een ander absoluut hoogte punt was het bezoeken van de Melbourne & Olympic Parks. Hier bevindt zich namelijk ook een van de vier Grand Slam tennis toernooien, namelijk the Australian Open. Nu zullen velen van jullie vast wel weten (en zo niet dan weet je het nu ?) ben ik een groot tennis fan. Voor mij was een rondleiding bij the Australian Open dan ook weer iets om van mijn bucketlist af te strepen. Wat het voor mij nog leuker maakte om hier een rondleiding te volgen was dat ik dit samen met papa kon doen. Dit vond ik toch veel leuker dan als ik het alleen had gedaan.


Vanuit het Melbourne & Oylmpic Parks zijn we doorgelopen naar het Shrine of Remembrance. Dit is een van de vele war memorials die je kan vinden in Australië. Wederom was ook deze zeer de moeite waard om te bezoeken. Wat dit memorial ook zo mooi maakte was de locatie. Het stond in het midden van een erg mooi park buiten het centrum waar je omgeven wordt door rust. Vanaf het memorial kon je ook de mooie skyline van Melbourne zien, maar dan wel in de redelijke stilte van de omgeving.


Al met al is Melbourne een heel veelzijdige stad waar ik me zeker niet heb verveeld. Er is nog zoveel te doen en zoveel te zien dat ik er zeker nog een keer naar terug wil/ ga. Maar voor dat het zover is komt er natuurlijk eerst nog een verhaal over mijn reis naar Bali. Kan niet beloven dat dit verhaal er sneller op zal staan, maar ik ga mijn best doen.






Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active