Perth

Gelukkig nieuw jaar allemaal! Ja ik weet dat ik het niet meer mag zeggen, want we zitten inmiddels al weer 25 dagen in 2020. Maar ik zeg het lekker toch ?


Na zes weken te hebben gewerkt op Rombola Family Farms, was het weer tijd om te bewoonde wereld in te gaan. Aangezien het ook vakantie was op de Farm ben ik met de jongens met wie ik samenwerkte naar Darwin gegaan. Ik bleef hier voor een paar dagen (tot eerste kerstdag), aangezien ik Darwin geen leuke stad vind. Dus eerste kerstdag heb ik voornamelijk op het vliegveld en in het vliegtuig doorgebracht. Bestemming: Perth!


De eerste echte dag dat ik Perth ging verkennen was op Boxingday. Niet bepaald ideaal als je rustig even een nieuwe stad wil gaan verkennen. Elke winkel heeft natuurlijk aanbiedingen en daardoor is het uiteraard erg druk in de stad. Winkels staan bommetje vol en er staan niet alleen rijen voor de pashokjes, maar ook voor sommige winkels. Al met al vrij chaotische eerste dag in Perth. Maar goed, dat mag de pret zeker niet drukken. En dat heeft het ook zeker niet gedaan. Perth is een relatief kleine stad, maar erg mooi en bruisend. Ik heb dan ook mijn ogen weer eens uit mogen kijken naar al het moois van Perth. Perth is natuurlijk een erg mooie en leuke stad, maar er is nog zo veel meer te doen om Perth heen. Zo ben ik regelmatig naar Fremantle gegaan. Dit is een erg mooie (oude) haven stad buiten Perth. Ik heb hier de Fremantle Prison bezocht. Dit is een voormalig gevangenis. Wat ik hier het meest interessant aan vond is dat het door de eerste groep convicts vanuit het Verenigd Koninkrijk is gebouwd. Later deed het dienst als een gewone gevangenis. Dit was iets wat precies in mijn straatje van interesses ligt. Ik heb dan ook aandachtig alles opgenomen van wat er tijdens de tour werd verteld.


Eenmaal de tour gedaan in de gevangenis was het tijd om eens verder de stad te gaan bekijken. Zo kwam ik per toeval een erg leuke overdekte markt tegen waar ik even doorheen ben gegaan. Dit bleek maar weer een bevestiging dat Fremantle een erg gezellig en bruisend haven stadje is. Nu was ik wat later op de dag de stad aan het verkennen en kon ik dus niet alles goed zien. Reden genoeg om nog een keer terug te gaan. Precies wat ik heb gedaan de volgende dag. Ik ben toen op mijn gemakje even door de stad gaan lopen en kwam toen uit bij het maritiem museum in Fremantle. Hier stonden allemaal muren met namen van personen/ families die destijds in van overzees in Fremantle zijn aangekomen per schip om zo in Australië een nieuw avontuur/ leven te starten. Nu wist ik dat er familie in Perth woont. Dus ik ben zo goed als alle muren bij langs gegaan om te kijken of ik de naam Groos kon vinden. En ja hoor! Daar stond de naam dan tussen. Zij zijn in 1955 in Fremantle aangekomen op de Sibajak. Vond ik dan toch wel leuk om dat zo tegen te komen.


Zoals ik al zei, er is meer te doen dan alleen Perth city centre. Zo ben ik ook naar het erg mooie Rottnest Island gegaan. Dit was even een ritje met de ferry waarbij we ook een stukje de zee op moesten om bij het eiland te komen. Mijn plan was om te kijken of ik op het eiland een fiets kon huren om zo het eiland een beetje rond te kunnen fietsen (ik en fietsen in het buitenland, ik hoor het je al zeggen. Maar geen zorgen, ik heb het niet gedaan ?). Eenmaal aangekomen op het eiland heb ik toch besloten om een van de wandel routes te gaan doen. Maar eerst even wat water halen, want het was erg warm op het eiland met de volle zon en geen wolkje aan de lucht.

Achteraf was wandelen (12km) misschien niet het beste idee ooit aangezien ik mijn Vans aan had in plaats van mijn lage wandel schoenen.. Maar goed, ik heb het gedaan en ik heb het overleefd, anders had ik dit verhaal natuurlijk ook niet kunnen schrijven (typen, ook goed) ?

De dag dat ik Rottnest Island heb bezocht was ook nog eens New Years Eve. Dit was wel een klein beetje een anticlimax om 12am. Ik had namelijk gehoopt op vuurwerk bij de haven om het nieuwe jaar goed in te luiden. Maar helaas bleef dat uit.. beetje jammer was het wel, maar het was natuurlijk wel weer een hele ervaring om nieuwjaar te vieren in Australië en je korte broek en je T-shirt.


Up next: Adelaide

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active