Adelaide

Het is inmiddels al weer een paar dagen in het nieuwe jaar en dus ook weer tijd voor een nieuwe bestemming. Dit keer is Adelaide aan de beurt. Na een kort vluchtje ben ik dan aangekomen in Adelaide. Ik heb er voor gekozen om dit keer niet in het centrum te verblijven maar juist er iets buiten. Ik verbleef in Glenelg Beach Hostel in Glenelg. Dit is een klein kust plaatsje net buiten Adelaide city. Er hing op het grote plein wel een gezellig sfeertje, maar verder was er niet veel te beleven helaas. Gelukkig dan maar dat het 20 minuutjes met de tram was naar het centrum van Adelaide. Ik heb in totaal 4 dagen doorgebracht in Adelaide. Dit was voor mij ook meer dan genoeg. Ik miste toch een beetje sfeer in de stad. Dit vond ik wel jammer, aangezien ik dacht dat Adelaide juist een leuke stad moest zijn. Helaas niet dus. Tenminste niet voor mij. Als je van winkelen houd dan zit je in Adelaide wel goed. Het heeft best een grote shopping straat waar je prima een hele dag kan shoppen als je wil. Helaas ben ik daar niet van. Dus ik heb mijn dagen daar vooral doorgebracht met rondlopen aan de buitenkant van het centrum en heb ik een leuk museum bezocht en ben ik nog even de State Library in gegaan (in de hoop dat het net zo mooi zou zijn als die van Victoria in Melbourne). Ook dit viel helaas tegen. Gelukkig zat ik in Adelaide wel (nog) veilig voor de verschrikkelijke bosbranden die Australië (met name New South Wales en Victoria) hebben geteisterd. Ik was op het juiste moment weg uit New South Wales om te gaan werken, dus ik heb er gelukkig geen last van gehad, behalve dat ik iedere keer weer die verschrikkelijke nieuwsberichten las.


Adelaide laat ik achter me en ik ga weer terug naar Melbourne! Ik weet nog hoe ik aan het begin van mijn avontuur hier in Australië Sydney zo’n fijne en relaxte stad vond, maar nadat ik inmiddels al weer in wat andere steden ben geweest, kan ik gerust zeggen dat dit inmiddels niet meer zo is. Tuurlijk, Sydney is nog steeds een super gave stad waar je absoluut geen genoeg van kan krijgen, maar de sfeer in Melbourne vind ik toch fijner. Ik kan met de volle 100 % zeggen dat ik me nergens in Australië zo thuis voel als in Melbourne.


Dus zoals gezegd, up next: Melbourne en dit keer met een zeer leuke extra in de vorm van de Australian Open!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active